Realizat de Teamnet Dedalus, www.teamnet-dedalus.ro

021-316.93.66

CENTRALA   SPITAL

 

 

Comunicat de presă

 

11 iulie 2018

București

 

 

11-spital-gr-alexandrescu-sece.jpg 

 

 

Primul sistem informatic destinat gestionării pacienților, implementat la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu”, cu sprijinul Fundației Telekom Romania

 

 

  • Fundația Telekom Romania a furnizat echipamentele necesare pentru dezvoltarea sistemului informatic destinat gestionării pacienților din ambulatorul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu”;
  • Spitalul “Grigore Alexandrescu” este, astfel, primul spital public care eficientizează gestiunea pacienților și timpul de asteptare.

 

 

Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii “Grigore Alexandrescu” a inaugurat astăzi, oficial,  sistemul informatic destinat gestionării pacienților, implementat cu sprijinul Fundației Telekom Romania. “Grigore Alexandrescu” este, astfel, primul spital public care eficientizează gestiunea pacienților și timpul de așteptare, integrând tehnologia în relația cu pacienții.

 

În cadrul proiectului, Fundația Telekom Romania a furnizat echipamentele necesare pentru dezvoltarea sistemului informatic destinat gestionării pacienților. Sistemul integrează echipamente precum: monitoare TV, tablete, routere și imprimante de ultimă generație.

În plus, Fundația Telekom a modernizat spațiul de așteptare din spital cu mobilier special pentru copii și coșuri pentru colectarea selectivă a deșeurilor.

 

Numărul record de pacienți care s-au prezentat în ultimii ani la ambulatoriul de Ortopedie și Chirurgie Pediatrică din cadrul spitalului, peste 250 de prezentări pe zi, a făcut ca experiența pacienților să devină neplăcută, iar timpul mare de așteptare, de peste 2-3 ore, să dăuneze calității serviciilor medicale oferite. Astfel, sistemul informatic implementat asigură o mai bună organizare internă și o gestionare integrată a informațiilor specifice circuitului pe care pacienții trebuie să-l urmeze în unitatea medicală.

Fiecare pacient care se prezintă în ambulatoriu primește un număr de ordine arondat de sistem, pe care îl va utiliza în tot circuitul și care îi va permite să-și păstreze ordinea în accesarea serviciilor medicale.

 

”Cu ajutorul tehnologiei, spitalele pot beneficia astăzi de soluții eficiente pentru a putea oferi pacienților servicii medicale de calitate. Ne bucurăm să fim parte din această inițiativă și ne dorim ca demersul nostru să nu rămână singular. Suntem convinși că aceste funcționalități, disponibile în premieră într-un spital public din România, vor crește calitatea actului medical prin diminuarea timpului de așteptare, acces rapid la istoricul pacientului și prin facilitarea comunicării interne. Beneficiile sunt multiple, atât pentru pacienți, cât și pentru spital”, a declarat Ionela Păunică, Director Executiv, Fundația Telekom Romania și Expert Comunicare, Telekom Romania.

 

„Prin intermediul acestui sistem informatic dedicat, am reusit sa imbunatatim atat experienta pacientului in cadrul ambulatorului de specialitate Ortopedie-Chirurgie, cat si experienta medicilor. Timpul de asteptare al pacientilor a scazut cu aproximativ 40%. De asemenea, timpul alocat consultatiei a crescut cu 75% in favoarea pacientului, partea de scriptica fiind preluata automat de sistemul informatic. Avem pus la punct Dosarul electronic al pacientului, statistica in timp real. Implementarea acestui sistem informatic de gestionare al pacientilor reprezinta revenirea la o situatie „normala”, conectarea unui sistem arhaic cu normele si cerintele informatice ale prezentului, trecerea efectiva de la folosirea unui registru medical clasic la utilizarea unei baze de date securizate. Sistemul informatic spitalicesc MediWeb, a fost creat cu ajutorul colegului nostri Dr. Alexandru Herdea, un medic rezident ce poate fi considerat modelul implicarii tinerilor in schimbarea sistemului medical. Acest sistem informatic permite, fara putinte de tagada, scurtarea gesturilor birocratice, cu cresterea timpului si a calitatii actului medical. Din cate cunoastem, suntem primul spital de stat din Romania, care a implementat un astfel de program. Programul este imbunatatit constant, si se adapteaza permanent la progresele tehnologiei avand perspective de dezvoltare spre limite necunoscute inca.”, a declarat Conf. Dr. Alexandru Ulici, managerul spitalului S.C.U.C. „Grigore Alexandrescu”

 

Pe lângă utilitatea în relația cu pacienții, sistemul informatic permite o evidență clară a numărului de persoane care au beneficiat de serviciile medicale și a tipului de afecțiuni tratate, ceea ce reprezintă premisele pentru realizarea de statistici și cercetări medicale.Totodată, procesele de lucru sunt îmbunătățite prin centralizarea informațiilor, realizarea unui registru electronic cu pacienții și printarea rețetei pacientului în faza finală a circuitului.

 

Despre Fundația Telekom Romania

Fundația Telekom Romania Foundation este o organiație non-profit organization care susține mai multe categorii de persoane aflate în situații speciale, cauze sociale, copii diagnosticați cu boli grave, tineri talentați, și care răspunde solicitărilor umanitare provocate de calamități naturale. Fundația Telekom Romania este în mod activ implicată în identificarea oportunităților, dar și în rezolvarea situațiilor sociale dificile care apar în interiorul comunității.

***

 

CONTACT:

TELEKOM ROMANIA

TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS S.A.

TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS S.A.

Corporate Communication

E-mail: mediarelations@telekom.ro