SPITALUL CLINIC DE URGENTA PENTRU COPII “GRIGORE ALEXANDRESCU“, cu sediul in str. Iancu de Hunedoara nr. 30-32, Sector 1, BUCURESTI in conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice, organizeaza concurs pentru ocuparea pe perioada nedeterminata pentru urmatoarele posturi vacante corespunzatoare functiilor contractuale de executie, dupa cum urmeaza:
– 1 post de asistent medical principal PL în specialitatea igena din cadrul Serviciul de Prevenire a Infectiilor Asociate Asistentei Medicale;
– 1 post de asistent medical PL în specialitatea generalist, cu curs absolvit de perfectionare profesionala in domeniu, din cadrul Serviciul de Prevenire a Infectiilor Asociate Asistentei Medicale;
Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform prevederilor din Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022:
Conditii generale de participare la concurs :
- a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003– Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
- h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008privind organizarea şi funcţionarea Sistemului
Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Conditii specifice de participare la concurs pentru postul de Asistent medical principal PL în specialitatea igiena:
– diplomă de absolvire a Şcolii Sanitare Postliceale in specialitatea laborator
– diplomă de bacalaureat
– vechime minim 5 ani în specialitatea postului
– certificat/adeverinta care atesta promovarea exemenului de grad principal
– certificat membru OAMGMAMR avizat şi valabil la data concursului
– asigurare de malpraxis
Conditii specifice de participare la concurs pentru postul de Asistent medical PL în specialitatea generalist:
– diplomă de absolvire a Şcolii Sanitare Postliceale in specialitatea medicina generala
– diplomă de bacalaureat
– vechime minim 6 luni în specialitatea postului
– curs absolvit de perfectionare profesionala in domeniu
– certificat membru OAMGMAMR avizat şi valabil la data concursului
– asigurare de malpraxis
Candidatii vor depune dosarele pentru inscriere la concurs la Serviciul R.U.N.O.S. al spitalului incepand cu data de 18.11.2024 pana la data de 29.11.2024 ora 12,00, data limita de depunere a dosarelor, in intervalul orar, astfel:
Luni – Joi intre orele 07,30 – 10,00 si 13,00 -14,30;
Vineri intre orele 07,30 – 10,00
Dosarele de inscriere trebuie sa contina urmatoarele documente:
- a) formular de înscriere la concurs;
- b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- c) copia certificatului de naştere, a certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică, respectiv diploma de bacalaureat, diploma de absolvire a Şcolii Sanitare Postliceale si respectiv copia diplomei/certificatului pentru cursul absolvit de perfectionare profesionala in domeniu;
- e) copia certificatului membru OAMGMAMR avizat şi valabil la data concursului sau adeverinţă de membru al OAMGMAMR pentru participare la concurs;
- f) copie după asigurarea de malpraxis;
- g) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- h) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- i) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- j) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările
ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
- k) curriculum vitae, model comun european.
Descarca documentele:
Copiile de pe actele mentionate vor fi prezentate si in original in vederea verificarii conformitatii copiilor cu acestea.
Dosarele de inscriere vor fi depuse in volum complet, personal pana la data limita, respectiv 29.11.2024, ora 12,00.
NU se admit completari ulterioare termenului de depunere, dosarele incomplete vor fi respinse.
Candidatul declarat admis la selectia dosarelor, care a depus la inscriere o declaratie pe propria raspundere ca nu are antecedente penale, are obligatia de-a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai tarziu, anterior datei de desfasurare a primei probe a concursului.
Probele de concurs se vor desfasura la sediul SPITALUL CLINIC DE URGENTA PENTRU COPII “GRIGORE ALEXANDRESCU “ din str. Iancu de Hunedoara nr. 30-32 sector 1 BUCURESTI, astfel:
- Depunerea dosarelor de concurs in perioada 18.11.2024 – 29.11.2024 pana la ora 12,00;
- Selectia dosarelor candidatilor 12.2024 – 03.12.2024;
- Afisarea rezultatelor la selectia dosarelor 04.12.2024 ora 12,00;
- Contestatiile la rezultatele selectiei dosarelor se depun pana la data de 05.12.2024 ora 12,00;
- Afisarea rezultatelor la contestatiile depuse la selectia dosarelor 06.12.2024 ora 12,00;
- Proba scrisa in data de 10.12.2024 ora 13,00;
- Afisarea rezultatelor obtinute la proba scrisa 11.12.2024, ora 12,00;
- Contestatiile la rezultatele probei scrise se depun pana la data de 12.12.2024, ora 12,00;
- Afisarea rezultatelor la contestatiile depuse la proba scrisa 13.12.2024, ora 12,00;
- Proba interviu in perioada de 16.12.2024, ora 13,00;
- Afisarea rezultatelor obtinute la proba de interviu 17.12.2024, ora 12,00;
- Contestatiile la rezultatele la proba de interviu se depun pana la data de 18.12.2024, ora 12,00;
- Afisarea rezultatelor la contestatiile depuse la proba de inteviu 19.12.2024, ora 12,00;
- Afisarea rezultatelor finale 20.12.2024, ora 12,00.
Pentru fiecare proba a concursului punctajul este de maxim 100 puncte.
Pentru a fi declaratii admisi, candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba minimum 50 de puncte.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea urmatoarei probe.
Sunt declarati admisi la proba scrisa si la proba de interviu candidatii care au obtinut minimum 50 puncte.
Orice modificare survenita asupra unor aspecte referitoare la organizarea si desfasurarea concursului se publica prin afisare la sediul unitatii.
BIBLIOGRAFIE:
Pentru postul de asistent medical principal igienă (PL):
- S. Mănescu; Igiena- Ed. Universul, Bucuresti, 2000, Ediţia A II -A; (pag. 9-33, 35 -63, 79 – 91, 95-103, 107-127);
- D. Cocora; Igiena – Ed. Universul, Bucureşti, 2000, Ediţia A II-A; (pag. 131-140, 146-160, 163-167);
- A. Cordeanu; Igiena – Ed. Universul, Bucureşti, 2000, Ediţia A II-A, (pag. 169-182, 185-208, 216);
- E. Bucur; Igiena- Ed. Universul, Bucureşti, 2000, Ediţia A II-A; (pag. 222-230, 231-235, 237-240,259-262, 265- 269, 270-271, 273-281, 284-289, 291- 293, 294, 296, 300-307, 309-312;
- C. Bocârnea; Boli infecţioase şi epidemiologie, Ed. Info-team, 1999, (pag. 12-22, 23-29, 32-39, 58-74, 77, 84-91, 104, 107-144, 151, 165, 181, 118;
- P. Manu, T. Niculescu; Practica Medicinii Muncii; Ed. Medicală,1978;
- LEGE Nr. 46/2003 din 21 ianuarie 2003 Legea drepturilor pacientului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările șI completările ulterioare;
- ORDIN ministrului sănătății nr. 1410/2016 din 12 decembrie 2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1009 din 15 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare;
- ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 785 din 24.11.2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare;
- Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2/9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății Nr. 1761/2021 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1101/2016 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare, publicat în Monitorul Oficial nr. 791 din 7 octombrie 2016;
- LEGE Nr. 111/1996 din 10 octombrie 1996 privind desfăşurarea în siguranţă, reglementarea, autorizarea şi controlul activităţilor nucleare, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 552 din 27 iunie 2006, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 787 din 28 august 2020, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr.124 din 29 august 1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 568 din 01 august 2002, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nrr. 976 din 16 decembrie 1998 pentru aprobarea Normelor de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor, publicat în Monitorul oficial al României, partea I, nr. 268 din 11 iunie 1999, cu modificările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 574 din 26 iunie 2023, cu modificările și completările ulterioare; 18. Ordonanţa Guvernului nr. 53/2000 privind obligativitatea raportării bolilor şi a efectuării vaccinărilor, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 42 din 31 ianuarie 2000;
- Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului sănătăţii şi familiei nr. 508/933/2002 privind aprobarea Normelor generale de protecţia muncii, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 880 din 6 decembrie 2002;
- Ordonanţa Guvernului nr. 7/2023 privind calitatea apei destinate consumului uman, publicată în Monitorul Oficial, al României, Partea I nr. 63 din 25 ianuarie 2023, aprobată cu modificări prin Legea nr.96/2024;
- Ordinul ministrului sănătăţii și familiei nr. 153 din 26 februarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 353/23.05.2003, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare nr. 186/2022 pentru aprobarea Normelor de securitate radiologică în practicile de radiologie de diagnostic şi radiologie intervenţională, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 947 din 28 septembrie 2022;
- Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 914/26 iulie 2006 pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.695 din 15.08.2006 cu modificările şi completările ulterioare; 8 / 8 24. Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1301 din 20 iulie 2007 pentru aprobarea Normelor privind funcţionarea laboratoarelor de analize medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 617 din 6 septembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1338 din 31 iulie 2007 pentru aprobarea Normelor privind structura funcţională a cabinetelor medicale şi de medicină dentară, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 575 din 22 august 2007, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1738/2022 din 29 iunie 2022 pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la modalitatea şi frecvenţa de raportare de către furnizorii de servicii medicale, precum şi circuitul informaţional al fişei unice de raportare a bolilor transmisibile şi pentru aprobarea Sistemului de alertă precoce şi reacţie privind prevenirea şi controlul bolilor transmisibile, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 691 din 11 iulie 2022;
- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1030 / 20 august 2009 privind aprobarea procedurilor de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 603 din 1 septembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 857 din 24 august 2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 621 din 1 septembrie 2011, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei nr. 2508/4493/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind asigurarea asistenţei medicale a antepreşcolarilor, preşcolarilor, elevilor din unităţile de învăţământ preuniversitar şi studenţilor din instituţiile de învăţământ superior pentru menţinerea stării de sănătate a colectivităţilor şi pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 bis din 1 august 2023, cu modificările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012;
- Ordinul ministrului sănătăţii nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 127 din 21 februarie 2014, cu modificările şi completările ulterioare;
TEMATICA :
Pentru postul de asistent medical principal igienă (PL):
- IGIENA MEDIULUI
- Igiena aerului
o Compoziţia chimică a aerului;
o Contaminarea bacteriologică a aerului.
- Condiţii de calitate a apei potabile;
- Norme de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei:
o Zonele de locuit; o Aprovizionarea cu apă a localităţilor;
o Fântâni publice şi individuale folosite la aprovizionarea cu apă de băut;
o Colectarea şi îndepărtarea apelor uzate şi a apelor meteorice;
o Colectarea, îndepărtarea şi neutralizarea deşeurilor solide
o Norme de igienă pentru unităţile de folosinţă publică;
o Norme privind produsele biocide şi produsele de protecţia plantelor utilizate de către populaţie;
- IGIENA RADIAŢIILOR
- Radiaţiile ionizante;
- Radiaţiile neionizante;
- Securitate radiologică în practicile de radiologie de diagnostic şi radiologie intervenţională;
- IGIENA ALIMENTATIEI
- Bazele fiziologice ale alimentaţiei;
o Necesarul de energie;
o Necesarul de proteine;
o Necesarul de lipide;
o Necesarul de glucide;
o Necesarul de elemente minerale;
o Necesarul de vitamine;
- Normelor de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor.
- Transmiterea microorganismelor patogene prin alimente.
- IGIENA COPIILOR ŞI TINERILOR
- Dezvoltarea fizică a copiilor şi tinerilor
1.1. Igiena copiilor de vârsta 0-3 ani;
- Caracteristicile anatomo – fiziologice ale copilului mic;
- Dezvoltarea neuropsihică a copiilor de 0-3 ani;
- Structura si conţinutul regimului zilnic al copiilor 0-3 ani;
- Cerinţele igienico-sanitare ale creşei;
1.2. Igiena copiilor de vârsta 3-6 (7) ani;
- Dezvoltarea fizică şi neuropsihică a copiilor de 3-6 (7) ani;
- Igiena procesului instructiv-educativ;
1.3. Igiena copiilor de vârsta şcolară;
- Dezvoltarea fizică şi neuropsihică în perioada 6 (7) – 18 ani;
- Igiena activităţii şcolare; c. Cerinţele igienice în unităţile şcolare;
- NORME DE IGIENĂ PRIVIND UNITĂŢILE PENTRU OCROTIREA, EDUCAREA ŞI INSTRUIREA COPIILOR ŞI TINERILOR
- Cerinţe igienico sanitare în unităţile de antepreşcolari:
o norme cubaj în sala de activităţi şi dormitor;
o norme de microclimat în salile de grupă şi dormitoare;
o număr maxim de copii admişi/grupă;
o cazarmamentul copiilor;
- Cerinţe igienico-sanitare în unităţile de preşcolari:
o norme cubaj; o norme iluminat;
o norme mobilier;
o norme de microclimat în sălile de grupă şi dormitoare.
- Cerinte igienico–sanitare în unităţile şcolare;
o norme de cubaj în sălile de clasă;
o norme de iluminat în sălile de clasă, laboratoare;
o norme de mobilier.
- Norme de igienă a procesului instructiv – educativ în unităţile de preşcolari şi şcolari şi scopul respectării lor.
- Regimul de activitate şi odihnă la grupele de vârstă 3-8 ani.
- Aprovizionarea cu apă a unităţilor pentru ocrotirea, educarea copiilor şi tinerilor.
- Spaţiile necesare pentru asistenţa medicală în unităţile pentru ocrotirea, educarea şi instruirea copiilor şi tinerilor.
- Ancheta alimentară în unităţile pentru ocrotirea, educarea coiilor şi tinerilor
- Condiţii pentru servirea meselor în sălile de grupă din creşe, grădiniţe.
- ATRIBUŢII SPECIFICE SERVICIILOR DE MENŢINERE A STĂRII DE SĂNĂTATE INDIVIDUALE ŞI COLECTIVE- TRIAJUL EPIDEMIOLOGIC;
VII. ATRIBUŢII SPECIFICE SERVICIILOR DE EXAMINARE A STĂRII DE SĂNĂTATE A ELEVILOR- EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE PRIN EXAMEN MEDICAL DE BILANŢ ŞI MONITORIZAREA COPIILOR CU AFECŢIUNI CRONICE.
VIII. IGIENA MUNCII
- Bazele Medicinii muncii
- Protecţia muncii
- Supravegherea sănătăţii lucrătorilor. Examenul medical la angajarea în muncă, examenul medical de adaptare, controlul medical periodic şi examenul medical la reluarea muncii;
- BOLI INFECŢIOASE ŞI EPIDEMIOLOGIE
- Partea generală
1.1. Generalităţi despre infecţie, agentul patogen, gazda, rolul ambianţei în producerea infecţiei.
- Infecţia;
- Agentul patogen;
- Macroorganismul;
- Mediul exterior;
1.2. Noţiuni de epidemiologie generală;
- Introducere;
1.3. Factorii epidemiologici principali
- Izvorul epidemiogen;
- Căile de transmitere;
- Masa receptivă;
1.4. Factorii epidemiologici secundari;
- Factorul natural;
- Factorul economico-social;
1.5. Formele de manifestare ale procesului epidemic;
- DIAGNOSTICUL BOLILOR INFECŢIOASE
- Introducere;
- Datele epidemiologice;
- Examenul clinic general;
- Datele de laborator;
- TRATAMENTUL BOLILOR INFECŢIOASE
- Generalităţi;
- Tratamentul cu antibiotice şi chimioterapice;
- Tratamentul specific;
- Tratamentul chirurgical;
- Colectarea dezechilibrelor funcţionale;
- Combaterea inflamaţiei şi altor mecanisme patogene;
- Tratamentul simptomatic;
- Tratamentul de susţinere şi stimulare nespecifică;
- Repaosul şi tratamentul igieno-dietetic;
XII. PRACTICA ÎNGRIJIRII BOLNAVILOR INFECŢIOŞI
- Profilaxia bolilor infecţioase;
1.1 Generalităţi;
1.2. Măsuri antiepidemice în focar;
- Măsuri îndreptate împotriva izvorului de infecţie;
- Măsuri pentru întreruperea căilor de transmitere;
- Măsuri pentru creşterea rezistenţei organismului;
- Măsuri adresate factorilor epidemiologici secundari;
XIII. PARTEA SPECIALĂ
- Clasificarea bolilor infecţioase;
- Infecţii aerogene;
- Scarlatina, angina streptococică;
- Rujeola;
- Rubeola;
- Varicela, herpes zoster, herpes simplex;
- Tusea convulsivă; f. Parotidita epidemică;
- Gripa, viroze respiratorii;
- Difteria;
- Meningitele;
- Encefalitele;
- Pneumoniile;
- Tuberculoza;
- Infecţii digestive;
- Toxiinfecţiile alimentare;
- Hepatitele acute virale;
- Boli cu poarta dominantă tegumentul şi mucoasele
- Infecţii stafilococice – septicemii;
- SIDA
XIV. CIRCUITUL INFORMAŢIONAL ŞI RAPORTAREA BOLILOR TRANSMISIBILE.
- SUPRAVEGHEREA, PREVENIREA ŞI CONTROLUL INFECŢIILOR NOSOCOMIALE.
- Amplasarea, construcţia, amenajarea şi funcţionarea unităţilor sanitare.
- Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor medicale.
- Curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare.
- Gestionarea deşeurilor rezultate din activităţile medicale.
- Noțiuni privind Normele de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor
- Noțiuni privind privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare
- Noțiuni privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale
- Noțiuni privind Normele de igienă privind producţia, prelucrarea, depozitarea, păstrarea, transportul şi desfacerea alimentelor
- Noțiuni privind activităţile conexe serviciilor medicale
- Noțiuni privind obligativitatea raportării bolilor şi a efectuării vaccinărilor
- Noțiuni privind Normele generale de protecţia muncii
- Noțiuni privind calitatea apei potabile • Noțiuni privind drepturile pacientului
- Noțiuni privind Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale
- Noțiuni privind Normele de securitate radiologică în practicile de radiologie de diagnostic şi radiologie intervenţională
- Noțiuni privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare
- Noțiuni privind funcţionarea laboratoarelor de analize medicale
- Noțiuni privind structura funcţională a cabinetelor medicale şi de medicină dentară
- Noțiuni privind aprobarea circuitului informaţional al fişei unice de raportare a bolilor transmisibile
- Noțiuni privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum si organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
- Noțiuni privind Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România
- Noțiuni privind procedurile de reglementare sanitară pentru proiectele de amplasare, amenajare, construire şi pentru funcţionarea obiectivelor ce desfăşoară activităţi cu risc pentru starea de sănătate a populaţiei
- Noțiuni privind privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice
- Noțiuni privind privind asigurarea asistenţei medicale a preşcolarilor, elevilor din unităţile de învăţământ preuniversitar şi studenţilor din instituţiile de învăţământ superior pentru menţinerea stării de sănătate a colectivităţilor şi pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos
- Noțiuni privind Normele tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale
- Noțiuni privind Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei
- Noțiuni privind Normele tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia
- Noțiuni privind Normele de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare;
- Noțiuni privind Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003
Bibliografia:
Pentru postul de asistent medical generalist (PL):
- Coord. Dr. Crin Marcean – “Tratat de îngrijiri medicale pentru asistenţi medicali generalişti” vol. I+II+III – Editura Universitară “Carol Davila”, 2022;
- Legea nr. 46/2003 din 21 ianuarie 2003 legea drepturilor pacientului, publicată în Monitorul Oficial al Romȃmiei, Partea I, nr. 51 din 29 ianuarie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;
- Codul de etică si deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 2/9 iulie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 560 din 12 august 2009, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională
de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 855 din 18 decembrie 2012;
- Ordinul ministrului sănătății Nr. 1761/2021 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 14 septembrie 2021, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății nr. 1101/2016 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare, publicat în Monitorul Oficial nr. 791 din 7 octombrie 2016;
TEMATICA :
Pentru postul de asistent medical generalist (PL):
Igiena, prevenirea si controlul infectiilor (1, vol. I, Cap. 2.3, pag. 256-310)
- Educatia pentru sanatate (1, vol. I, Cap. 2.4 pag. 311-331)
- Notiuni privind drepturile pacientului
- Notiuni privind Codul de etica si deontologie al asistentului medical generalist, al moaselor si al asistentului medical din Romania
- Notiuni privind Normele tehnice privind gestionarea rezultatelor dun activitati medicale si a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza nationala de date privind deseurile rezultate din activitati medicale
- Notiuni privind Normele tehnice privind curatarea, dezinfectia si sterilizarea in unitatile sanitare publice si private, evaluarea eficacitatii procedurilor de curatenie di dezinfectie effectuate in cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfectie mainilor in functie de nivelul de risc, precum si metodele de evaluare a derularii procesului de sterilizare si controlul eficentei acestuia
- Notiuni privind Normele de supraveghere, prevenire si limitare a infectiilor associate asistentei medicale in unitatile sanitare
MANAGER,
Prof. Dr. Alexandru Ulici
Director Finaciar-Contabil,
Ec. Victoria Gusianu
Sef Serviciu R.U.N.O.S.
Ref. spec. Cristina Ganea