Despre noi

Consiliul etic


Parerea dumneavoastra conteaza

Click aici pentru a va exprima opinia privind perioada in care copilul dvs. a stat internat in spital.

Evaluarea chestionarului de feedback:


Activitatea consiliului etic

Metodologia de evaluare a incidentelor de integritate

2023

2022

2021

2020

2019

< 2018

In conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii „Grigore Alexandrescu” activitatea Consiliului Etic din data de 2015-2017 a fost urmatoarea: In anul 2015 au fost 7 reclamatii, in anul 2016 au fost 11 reclamatii. Acestea au fost analizate si solutionate. In cadrul sedintelor Consiliului Etic s-a prezentat si rezultatul Chestionarelor de feed-back al pacientilor precum si propunerile privind realizarea unui plan de imbunatatire a activitatii Consiliului Etic.

Tinand cont de prevederile OMS nr. 1502/2016 pentru aprobarea comonentei si a atributiilor consiliului de etica ce functioneaza in cadrul spitalelor in data de 10.04.2017 s-a constituit Consiliul Etic in urma alegerilor din 28.03.2017

Raport de activitate Consiliul Etic in perioada aprilie 2017-martie 2020

In aceasta perioada au fost analizate 43 de sesizari, astfel:

  • 05.2017- 30.04 2018 au fost 18 sesizari;
  • 05.2018 – 30.04.2019 au fost 17 sesizari;
  • 05.2019 – 01.03.2020 au fost 8 sesizari.

Obiectul sesizarilor a fost impartit in urmatoarele grupe:

  • relatia pacient – personal medical – 12 cazuri

01.05.2017- 30.04 2018 au fost 8 cazuri

01.05.2018- 30.04.2019 au fost 2 cazuri

01.05.2019-01.03.2020 au fost 2 cazuri

  • diverse aspecte ale activitatii medicale – 28 cazuri

01.05.2017- 30.04 2018 au fost 8 cazuri

01.05.2018- 30.04.2019 au fost 14 cazuri

01.05.2019-01.03.2020 au fost 6 cazuri

  • relatiile intre personalul medical al spitalului – 3 cazuri

01.05.2017- 30.04 2018 au fost 2 cazuri

01.05.2018- 30.04.2019 a fost 1 caz

Aspecte ale activitatii medicale sesizate legate de realitate dar fara legatura cu indeplinirea actului medical (ex : timpul de asteptare la UPU, numarul de paturi in saloane, conditii de masa ale insotitorilor.)

In 41 cazuri NU au fost identificate incalcari ale eticii, deontologiei sau bunelor practici medicale, in 2 cazuri sesizate posibile abateri ale comportamentului etic, moral solicitindu-se analizarea spetelor si de alte foruri ale spitalului (ambele vizeaza relatii intre personalul medical)

Au fost efectuate 5 analize semestriale ale implementarii feed-back-ului pacientului. Marea majoritate a chestionarelor anonime din intreg spitalul au avut feedback pozitiv cu privire la intreaga activitate.

Consiliul Etic a facut propuneri pentru analiza si avizare a regulamentului de ordine interioara referitoare la limitarea utilizarii telefonului mobil la cel de serviciu in timpul activitatilor medicale.

Consiliul Etic a identificat urmatoarele vulnerabilitati:

  • in primul an de activitate aspecte ale comunicarii apartinator/personal medical si a propus organizarea unui curs de comunicare in situatii speciale, in domeniul medical. In urma acestui curs s-a observat o scadere a sesizarilor.
  • gradul ridicat de adresabilitate a pacientilor determina un numar mare de pacienti in UPU si in cabinetele de specialitate din spital ceea ce pune o presiune, suprasolicitare a personalului medical si implicit un timp de asteptare mai mare.
  • Descarca documentele:

2022

2021

2020

2019

< 2018

In conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, in cadrul Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii „Grigore Alexandrescu” activitatea Consiliului Etic din data de 2015-2017 a fost urmatoarea: In anul 2015 au fost 7 reclamatii, in anul 2016 au fost 11 reclamatii. Acestea au fost analizate si solutionate. In cadrul sedintelor Consiliului Etic s-a prezentat si rezultatul Chestionarelor de feed-back al pacientilor precum si propunerile privind realizarea unui plan de imbunatatire a activitatii Consiliului Etic.

Tinand cont de prevederile OMS nr. 1502/2016 pentru aprobarea comonentei si a atributiilor consiliului de etica ce functioneaza in cadrul spitalelor in data de 10.04.2017 s-a constituit Consiliul Etic in urma alegerilor din 28.03.2017

Raport de activitate Consiliul Etic in perioada aprilie 2017-martie 2020

In aceasta perioada au fost analizate 43 de sesizari, astfel:

  • 05.2017- 30.04 2018 au fost 18 sesizari;
  • 05.2018 – 30.04.2019 au fost 17 sesizari;
  • 05.2019 – 01.03.2020 au fost 8 sesizari.

Obiectul sesizarilor a fost impartit in urmatoarele grupe:

  • relatia pacient – personal medical – 12 cazuri

01.05.2017- 30.04 2018 au fost 8 cazuri

01.05.2018- 30.04.2019 au fost 2 cazuri

01.05.2019-01.03.2020 au fost 2 cazuri

  • diverse aspecte ale activitatii medicale – 28 cazuri

01.05.2017- 30.04 2018 au fost 8 cazuri

01.05.2018- 30.04.2019 au fost 14 cazuri

01.05.2019-01.03.2020 au fost 6 cazuri

  • relatiile intre personalul medical al spitalului – 3 cazuri

01.05.2017- 30.04 2018 au fost 2 cazuri

01.05.2018- 30.04.2019 a fost 1 caz

Aspecte ale activitatii medicale sesizate legate de realitate dar fara legatura cu indeplinirea actului medical (ex : timpul de asteptare la UPU, numarul de paturi in saloane, conditii de masa ale insotitorilor.)

In 41 cazuri NU au fost identificate incalcari ale eticii, deontologiei sau bunelor practici medicale, in 2 cazuri sesizate posibile abateri ale comportamentului etic, moral solicitindu-se analizarea spetelor si de alte foruri ale spitalului (ambele vizeaza relatii intre personalul medical)

Au fost efectuate 5 analize semestriale ale implementarii feed-back-ului pacientului. Marea majoritate a chestionarelor anonime din intreg spitalul au avut feedback pozitiv cu privire la intreaga activitate.

Consiliul Etic a facut propuneri pentru analiza si avizare a regulamentului de ordine interioara referitoare la limitarea utilizarii telefonului mobil la cel de serviciu in timpul activitatilor medicale.

Consiliul Etic a identificat urmatoarele vulnerabilitati:

  • in primul an de activitate aspecte ale comunicarii apartinator/personal medical si a propus organizarea unui curs de comunicare in situatii speciale, in domeniul medical. In urma acestui curs s-a observat o scadere a sesizarilor.
  • gradul ridicat de adresabilitate a pacientilor determina un numar mare de pacienti in UPU si in cabinetele de specialitate din spital ceea ce pune o presiune, suprasolicitare a personalului medical si implicit un timp de asteptare mai mare.

© S.C.U.C. "Grigore Alexandrescu"

More results...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors